MARKS RIDKLUBB

BÖRJA RIDA HOS OSS

Marks ridklubb bedriver ridskola som riktar sig till alla, oavsett ålder, kunskapsnivå och ambition. Vi bedriver även ridgrupper för personer med funktionsnedsätting.

Våra kompetenta och fantastiska ridlärare är duktiga på att individanpassa utbildningen och se alla elever.

Ridskolans underbara hästar och ponnyer är väl valda för uppgiften.

MEDLEMSKAP & PRISER

MEDLEM MARK 2024

Junior: 350kr

Senior: 450kr

PRISER RIDSKOLA HT 2024

Höstterminen sträcker sig från v.32 till och med v.52 med uppehåll över de röda dagarna över jul och nyår

Junior - 8 ekipage per grupp

45 min: 205kr

50min: 225kr

45 min hoppspecial: 230kr

60 min hoppspecial: 280kr

60 min dressyspecial: 280kr (6 ekipage)

Senior - 8 ekipage per grupp

50 min: 242kr

60 min hoppspecial: 305kr

60 min dressyrspecial: 305kr (6 ekipage)

Funkisridning - 6 ekipage per grupp

Egen ledare: 225kr

Hyrd ledare: 275kr

Extra ridning för er som redan rider hos oss men vill rida extra

Ordinarie lektionspris +50kr

10-kort lektion medlemskap krävs

Ordinarie lektionspris +30kr per lektion

Egen häst med på lektion

Lektionspriset -15%

AVTAL & VILLKOR

ABONNEMANG

Som ridande elev på ridskolan binder man upp sig terminsvis, abonnemanget fortlöper om inte uppsägning sker.

Uppsägning av abonnemanget kan ske när som helst under terminen men senast den 30juni inför höstterminen och senast 30november inför vårterminen. Detta för att vi ska kunna planera nästkommande periods gruppindelning och meddela förändringar till berörda i god tid tid. Uppsägning ska ske skriftligt via mail till info@marksridklubb.nu och anses mottagen då du fått återkoplling.

Ingen åtebetalning sker vid uppsägning mitt under terminen. Vid sjukdom under längre tid kan i vissa fall återbetalning ske, mot uppvisande av läkarintyg och enligt överenskommelse.

Ridskolan förbehåller sig rätt att flytta elever till likvärdiga grupper under pågående period för att grupperna ska vara jämna.

PROVA PÅ

Det finns möjlighet att prova på 5 ggr innan man binder upp sig för en hel termin. Man gör då en delbetalning på 5 ggr + medlemsavgift på den terminsfaktura man fått. För att nyttja dessa 5 provgånger krävs det att man meddelar detta via mail till info@marksridklubb.nu.

Fakturering sker periodvis inför varje periodsstart. Vi lägger upp en delbetaningplan på 5 gånger men det går lika bra att betala allt direkt. Kontakta kansliet för ändring av betalningsalternativ.

Utebliven betalning innebär att ridplatsen spärras fram tills betalning eller annan överenskommelse skett.

Vi fakturerar endast via e-post.

SJUKDOM & AVBOKNING

Avbokning görs via "min ridskola" alternativt via mail till kontoret senast 09.00 samma dag för att igenridning skall kunna göras. Missar man en teorilektion går det inte att rida igen det tillfället.

Lektion som ej avbokats före 09.00 samma dag räknas som riden och debiteras.

Igenridning skall ske under samma period som avbokningen gjordes, endast vid överenskommelse flyttas den med till nästa period. Elev som flyttar igenridning till kommande period måste ha en fast plats. Vid uppsagt abonnemang fryser igenridningarna inne. Igenridning bokas via mail till info@marksridklubb.nu i mån av plats.

INSTÄLLDA LEKTIONER

Ställer ridskolan in lektionen äger deltagaren rätt till kompensation i form av alternativ ridlektion eller återbetalning av avgifter enligt deltagarens val. Ridskolan ska i denna situation meddela deltagaren i god tid. Ställer ridskolan in verksamhet pga händelse utanför ridskolans eller föreningens kontroll - force majeure - sker ingen kontant återbetalning. Dessa extrema situationer kan t ex vara smitta/sjukdom bland hästarna, myndighetsbeslut, skada på anläggningen, eller annan händelse som ligger utom ridskolans kontroll och som inte skäligen kunnat förutses eller förebyggas.

MEDELMSKAP

Medlemskap i Marks Ridklubb är obligatoriskt för att få nyttja anläggningen. Man är då försäkrad via Folksam. Mer info om försäkringen och försäkringserbjudanden finns här. Som medlem får man även medlemstidningen Häst & ryttare. Medlemsavgiften betalas per kalenderår. Malia info@marksridklubb.nu om du vill bli medlem.

Personuppgiftsansvarig

Marks Ridklubb

Organisationsnummer 865000-5518

Vilka personuppgifter samlar vi in, och varifrån?

När du är i kontakt med oss (t.ex. vid inskrivning till ridskolan, anmälan om medlemskap och manegekort) samlar vi in personuppgifter om dig. De uppgifter vi samlar in är namn, personnummer, adress, e-postadress och telefonnummer. Vid egen inskrivning via min ridskola är det valfritt att uppge vikt och längd. Denna information delas inte med någon.

Därför behandlar vi dina personuppgifter

Vi behandlar dina personuppgifter för följande ändamål och med stöd av följande lagliga grunder: Vi behandlar personuppgifter för hantering av beställningar av tex ridplatser, uppstallningsavtal, registrering och ansökan om statliga och kommunala lokstöd, redovisningslistor till SISU eller liknande, samt för att skicka meddelanden eller information. Behandlingen är nödvändig för att vi ska kunna uppfylla vårt avtal med dig.